Skip to main content

Despite criticism, Indian government bans two more TV channels

The government had earlier ordered NDTV India to go off air on November 9 for a day because of its coverage of the militant attack on the Pathankot air base. Photograph: (AFP)

PTI New Delhi, Delhi, India Nov 06, 2016, 02.49 AM (IST)

Despite the furore over the one-day ban imposed on the news channel NDTV India, the Indian information and broadcasting ministry has now ordered two more channels be pulled off-air.

The ministry has ordered News Time Assam, a television channel based in India's eastern state of Assam, be pulled off-air for a day on November 9 for "violating programming guidelines" multiple times.

The ministry said the channel revealed the identity of a minor domestic help who was tortured.

The channel was issued a showcause notice in October 2013.

News Time Assam was accused of two more alleged violations, one related to the telecast of gory images of dead bodies, while in another telecast it was accused of showing women in "bad taste".

An inter-ministerial committee formed to look into the matter had ordered the channel to run an apology scroll. When the channel did not, the committee recommended that it be taken off air for a day.

The ministry also ordered another TV channel, Care World TV Channel, Asia's only satellite health care channel, be pulled off air for a week beginning November 9. The channel had allegedly displayed "indecent content".

(WION with inputs from PTI)

Show Comments
  • delete